FAQ
Wat gebeurt er als mijn domiciliëring geweigerd wordt?
Niets. We zullen de factuur vervolgens voor de tweede keer aan uw bank aanbieden. Als u de domiciliëring zelf hebt gestopt, bent u uiteraard verplicht de factuur te betalen via een bankoverschrijving.
Wanneer wordt de domiciliëring uitgevoerd?
Op de dag van facturatie.
Wanneer ontvang ik mijn factuur? En wanneer moet ik die betalen?
Je ontvangt je factuur op het einde van de maand. Een standaard betaling gebeurt binnen de 15 dagen, vanaf de datum van de factuur.
Zijn er nog bijkomende kosten op mijn factuur?
Je factuur mag nooit een verrassing zijn, daarover communiceren we bij SipWell zeer openlijk. Geen kleine lettertjes dus. De kosten die je mag verwachten op je factuur:
- huurgeld van de waterkoeler
- waarborg van de waterkoeler (enkel op de allereerste factuur)
- afname van de waterflessen
- statiegeld van de waterflessen (dit krijg je terug wanneer we je flessen terug oppikken)
- belasting voor zowel waterflessen als waterkoelers
Voor exacte bedragen, raadpleeg je best onze algemene voorwaarden particulieren of algemene voorwaarden professionelen.
Waarom ondernemen jullie een prijsindexering vanaf 1 januari 2022?
Net als alle andere bedrijven worden we ook bij SipWell geconfronteerd met stijgende prijzen voor grondstoffen, energie, diensten, lonen, huur… Hierdoor zijn wij genoodzaakt om een indexering toe te passen op onze prijzen conform artikel 6.1 van onze algemene voorwaarden particulieren of algemene voorwaarden professionelen. Deze indexering is gekoppeld aan de gezondheidsindex, opgesteld door het Federaal Planbureau (www.plan.be). De indexatie bedraagt 5,21%
Waarom betaal ik statiegeld op de flessen?
Ons statiegeldsysteem (of waarborgsysteem) werkt net zoals in de winkels. We rekenen een waarborg aan voor elke fles die we leveren en wanneer we ze terug oppikken, wordt dit verrekend op je volgende factuur. Dankzij dit systeem, krijgen we meer flessen terug en kunnen we meer flessen recycleren. En dat is goed voor het milieu!
Waarom moet ik een waarborg voor mijn waterkoeler betalen?
Onze waterkoelers zijn waardevolle toestellen. En om te kunnen garanderen dat wij ze in goede staat terugkrijgen, is een waarborg vereist. Wanneer je op het einde van je contract je waterkoeler in goede staat teruggeeft, krijg je je waarborg terug. Dit gebeurt via je laatste factuur.
Hoe vraag ik een kopie van mijn factuur en/of credit nota’s aan?
Hiervoor zijn verschillende manieren:
- Je kan deze documenten in My Account op onze website opvragen.
- Je kan bellen naar 052 890 890, geef je klantennummer in, kies vervolgens nummer 3 en daarna optie 2. Geef de maand en jaar in van de documenten die je wenst te raadplegen. Wij sturen ze jou per mail op.
Hoe kan ik mijn openstaand saldo checken?
Er zijn twee manieren om dat te controleren:
Je kan dit checken via My Account op onze website of door 052 890 890 te bellen. Kies voor menu 3 en optie 1 en krijg je bedrag meteen te horen.
Kan ik als bestaande klant van waterkoeler veranderen?
Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:
- Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com
- Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.
Kan ik een bestaand contract aanpassen?
Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:
- Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com.
- Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.
Mijn dag van levering is gewijzigd, wat nu?
Om de service naar onze klanten toe te verbeteren, herbekijken wij jaarlijks onze routeplanning. Zo kunnen we enerzijds alle nieuwe klanten opnemen in onze planning en onze routes optimaliseren om elk van jullie beter te kunnen beleveren. Het optimaliseren van deze routes kadert binnen onze strategie om de gereden kilometers zo efficiënt mogelijk te plannen en zo onze ecologische voetafdruk te beperken. Jouw volgende leverdatum kan je telkens makkelijk terugvinden via MySipWell. Komt de nieuwe leverdag voor jou als bestaande klant niet goed uit, neem dan zeker contact op met onze customer service via de live chat. Onze medewerkers staan voor jou klaar om een snelle oplossingen te vinden. We geven graag nog enkele tips mee van onze Water Service Men (WSM), zodat zij jou nog beter van dienst kunnen zijn:
- Ben je niet thuis? Geen probleem. Geef een seintje aan jouw persoonlijke WSM via een antwoord op de sms die je ontvangt enkele dagen voor jouw volgende levering en laat de lege flessen op een veilige plaats buiten achter. Zo kan de WSM deze makkelijk omwisselen met volle flessen.
- Werk je met specifieke openingsuren? Geef ons deze zeker door via de chat, zo kunnen we hier volgende keer rekening mee houden!
- Wil je sneller of minder snel beleverd worden? Geef dan een seintje aan onze customer service via de live chat. Zij kunnen jouw leverfrequentie aanpassen door af te stemmen met onze routeplanner.
Waarom betaal ik statiegeld op de flessen?
Ons statiegeldsysteem (of waarborgsysteem) werkt net zoals in de winkels. We rekenen een waarborg aan voor elke fles die we leveren en wanneer we ze terug oppikken, wordt dit verrekend op je volgende factuur. Dankzij dit systeem, krijgen we meer flessen terug en kunnen we meer flessen recycleren. En dat is goed voor het milieu!
Waarom moet ik een waarborg voor mijn waterkoeler betalen?
Onze waterkoelers zijn waardevolle toestellen. En om te kunnen garanderen dat wij ze in goede staat terugkrijgen, is een waarborg vereist. Wanneer je op het einde van je contract je waterkoeler in goede staat teruggeeft, krijg je je waarborg terug. Dit gebeurt via je laatste factuur.
Hebben onze waterkoelers een stopcontact nodig?
Ja, ze moeten op de elektriciteit aangesloten zijn om koud water te garanderen.
Welke certificaten hebben wij?
SipWell-water is mineraalwater van bronkwaliteit.
SipWell beschikt over het NSF certificaat.
NSF of The Public Health and Safety Organization is een toonaangevende wereldwijde leverancier van op gezondheid en veiligheid gebaseerde oplossingen en risicobeheer.
Het NSF logo staat op alle producten die getest worden door NSF én IBWA en voldoen aan alle standaard eisen omtrent volksgezondheid. Dit logo wordt gewaardeerd door consumenten, bedrijven en retailers over de hele wereld.
Waar komt ons water vandaan?
Als we zeggen dat SipWell een bedrijf van eigen bodem is, mag je dat gerust letterlijk nemen. Ons water halen we zelf uit de grond onder onze bedrijfssite. Het is water van bronkwaliteit en geschikt voor alle leeftijden.
Vanaf welk watergebruik is een waterkoeler zinvol?
Een waterkoeler is eigenlijk voor iedereen zinvol, ongeacht het waterverbruik. Drink je nu al veel en ben je het beu om met flessen te sleuren? Of drink je te weinig en wil je net gemotiveerd worden om meer te drinken? Misschien heb je kleine kinderen in huis en wil je hen voldoende laten drinken elke dag? Proeft het kraantjeswater niet zo lekker? Kortom, er zijn talloze redenen om een SipWell-waterkoeler in jouw interieur te plaatsen.
Wat is de droogrest van het water?
Droogrest is dat wat er overblijft wanneer je een liter water bij 180 °C zou laten verdampen. De maximale hoeveelheid om toch nog over kwaliteitsvol water te spreken, is 300 mg/l. De droogrest van het SipWell-water is 130 mg/liter.
Mag een waterkoeler overal geplaatst worden?
Nee, een waterkoeler mag niet naast een warmtebron en niet in direct zonlicht staan. Er moet ook een stopcontact aanwezig zijn om de koeler op aan te sluiten. Tot populaire locaties horen: de keuken, de woonkamer of in een hoek op kantoor.
Zijn er ook waterkoelers met een bruiswaterfunctie?
Ja, SipWell heeft een groot assortiment waterkoelers. Van deze waterkoelers zijn er een aantal uitgerust met een bruiswaterfunctie. Via onze pagina waterkoelers kan je al onze toestellen bekijken.
Heeft SipWell ook waterkoelers voor particulieren?
Jazeker! SipWell heeft prachtige design waterkoelers in mooie trendy kleuren die passen in elk interieur: living of keuken. Klik hier om ons aanbod voor particulieren te bekijken.
Wat gebeurt er als mijn domiciliëring geweigerd wordt?
Niets. We zullen de factuur vervolgens voor de tweede keer aan uw bank aanbieden. Als u de domiciliëring zelf hebt gestopt, bent u uiteraard verplicht de factuur te betalen via een bankoverschrijving.
Wanneer wordt de domiciliëring uitgevoerd?
Op de dag van facturatie.
Wanneer ontvang ik mijn factuur? En wanneer moet ik die betalen?
Je ontvangt je factuur op het einde van de maand. Een standaard betaling gebeurt binnen de 15 dagen, vanaf de datum van de factuur.
Zijn er nog bijkomende kosten op mijn factuur?
Je factuur mag nooit een verrassing zijn, daarover communiceren we bij SipWell zeer openlijk. Geen kleine lettertjes dus. De kosten die je mag verwachten op je factuur:
- huurgeld van de waterkoeler
- waarborg van de waterkoeler (enkel op de allereerste factuur)
- afname van de waterflessen
- statiegeld van de waterflessen (dit krijg je terug wanneer we je flessen terug oppikken)
- belasting voor zowel waterflessen als waterkoelers
Voor exacte bedragen, raadpleeg je best onze algemene voorwaarden particulieren of algemene voorwaarden professionelen.
Waarom betaal ik statiegeld op de flessen?
Ons statiegeldsysteem (of waarborgsysteem) werkt net zoals in de winkels. We rekenen een waarborg aan voor elke fles die we leveren en wanneer we ze terug oppikken, wordt dit verrekend op je volgende factuur. Dankzij dit systeem, krijgen we meer flessen terug en kunnen we meer flessen recycleren. En dat is goed voor het milieu!
Waarom moet ik een waarborg voor mijn waterkoeler betalen?
Onze waterkoelers zijn waardevolle toestellen. En om te kunnen garanderen dat wij ze in goede staat terugkrijgen, is een waarborg vereist. Wanneer je op het einde van je contract je waterkoeler in goede staat teruggeeft, krijg je je waarborg terug. Dit gebeurt via je laatste factuur.
Hoe vraag ik een kopie van mijn factuur en/of credit nota’s aan?
Hiervoor zijn verschillende manieren:
- Je kan deze documenten in My Account op onze website opvragen.
- Je kan bellen naar 052 890 890, geef je klantennummer in, kies vervolgens nummer 3 en daarna optie 2. Geef de maand en jaar in van de documenten die je wenst te raadplegen. Wij sturen ze jou per mail op.
Hoe kan ik mijn openstaand saldo checken?
Er zijn twee manieren om dat te controleren:
Je kan dit checken via My Account op onze website of door 052 890 890 te bellen. Kies voor menu 3 en optie 1 en krijg je bedrag meteen te horen.
Kan ik als bestaande klant van waterkoeler veranderen?
Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:
- Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com
- Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.
Kan ik een bestaand contract aanpassen?
Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:
- Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com.
- Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.
Vanaf welk watergebruik is een waterkoeler zinvol?
Een waterkoeler is eigenlijk voor iedereen zinvol, ongeacht het waterverbruik. Drink je nu al veel en ben je het beu om met flessen te sleuren? Of drink je te weinig en wil je net gemotiveerd worden om meer te drinken? Misschien heb je kleine kinderen in huis en wil je hen voldoende laten drinken elke dag? Proeft het kraantjeswater niet zo lekker? Kortom, er zijn talloze redenen om een SipWell-waterkoeler in jouw interieur te plaatsen.
Is SipWell-water geschikt voor nierpatiënten?
Jazeker! Door het lage droogrestgehalte is dit water geschikt voor mensen met nierproblemen of mensen die aanleg hebben voor nierstenen. Droogrest is dat wat er overblijft wanneer je een liter water bij 180 graden zou laten verdampen. De maximale hoeveelheid om toch nog over kwaliteitsvol water te spreken, is 300mg/l. De droogrest van het SipWell water is 130 mg/liter.
Wat is de pH-waarde van het water?
De pH is een maat voor de zuurgraad van het water. De pH-waarde van SipWell is 7.4 en dat is goed wetende dat de schaal van 0-14 gaat, met 7 als meest neutrale waarde. De waarde van citroensap bedraagt bijvoorbeeld 2.4.
Wat is de droogrest van het water?
Droogrest is dat wat er overblijft wanneer je een liter water bij 180 °C zou laten verdampen. De maximale hoeveelheid om toch nog over kwaliteitsvol water te spreken, is 300 mg/l. De droogrest van het SipWell-water is 130 mg/liter.
Vanaf welk watergebruik is een waterkoeler zinvol?
Een waterkoeler is eigenlijk voor iedereen zinvol, ongeacht het waterverbruik. Drink je nu al veel en ben je het beu om met flessen te sleuren? Of drink je te weinig en wil je net gemotiveerd worden om meer te drinken? Misschien heb je kleine kinderen in huis en wil je hen voldoende laten drinken elke dag? Proeft het kraantjeswater niet zo lekker? Kortom, er zijn talloze redenen om een SipWell-waterkoeler in jouw interieur te plaatsen.
Wat is de pH-waarde van het water?
De pH is een maat voor de zuurgraad van het water. De pH-waarde van SipWell is 7.4 en dat is goed wetende dat de schaal van 0-14 gaat, met 7 als meest neutrale waarde. De waarde van citroensap bedraagt bijvoorbeeld 2.4.
Mag een waterkoeler overal geplaatst worden?
Nee, een waterkoeler mag niet naast een warmtebron en niet in direct zonlicht staan. Er moet ook een stopcontact aanwezig zijn om de koeler op aan te sluiten. Tot populaire locaties horen: de keuken, de woonkamer of in een hoek op kantoor.
Past de waterkoeler wel in mijn (bedrijfs)interieur?
Ons ruime assortiment bestaat uit zeer trendy en moderne waterkoelers in diverse kleuren en stijlen. Voor ieder wat wils! Je kan alle waterkoelers terug vinden via onze pagina waterkoelers.