FAQ

Wat gebeurt er als mijn domiciliëring geweigerd wordt?

Niets. We zullen de factuur vervolgens voor de tweede keer aan uw bank aanbieden. Als u de domiciliëring zelf hebt gestopt, bent u uiteraard verplicht de factuur te betalen via een bankoverschrijving.

Op de dag van facturatie.

Je ontvangt je factuur op het einde van de maand. Een standaard betaling gebeurt binnen de 15 dagen, vanaf de datum van de factuur.

Je factuur mag nooit een verrassing zijn, daarover communiceren we bij SipWell zeer openlijk. Geen kleine lettertjes dus. De kosten die je mag verwachten op je factuur:

  • huurgeld van de waterkoeler
  • waarborg van de waterkoeler (enkel op de allereerste factuur)
  • afname van de waterflessen
  • statiegeld van de waterflessen (dit krijg je terug wanneer we je flessen terug oppikken)
  • belasting voor zowel waterflessen als waterkoelers

Voor exacte bedragen, raadpleeg je best onze algemene voorwaarden particulieren of algemene voorwaarden professionelen.

Net als alle andere bedrijven worden we ook bij SipWell geconfronteerd met stijgende prijzen voor grondstoffen, energie, diensten, lonen, huur… Hierdoor zijn wij genoodzaakt om een indexering toe te passen op onze prijzen conform artikel 6.1 van onze algemene voorwaarden particulieren of algemene voorwaarden professionelen. Deze indexering is gekoppeld aan de gezondheidsindex, opgesteld door het Federaal Planbureau (www.plan.be). De indexatie bedraagt 5,21%

Ons statiegeldsysteem (of waarborgsysteem) werkt net zoals in de winkels. We rekenen een waarborg aan voor elke fles die we leveren en wanneer we ze terug oppikken, wordt dit verrekend op je volgende factuur. Dankzij dit systeem, krijgen we meer flessen terug en kunnen we meer flessen recycleren. En dat is goed voor het milieu!

Onze waterkoelers zijn waardevolle toestellen. En om te kunnen garanderen dat wij ze in goede staat terugkrijgen, is een waarborg vereist. Wanneer je op het einde van je contract je waterkoeler in goede staat teruggeeft, krijg je je waarborg terug. Dit gebeurt via je laatste factuur.

Hiervoor zijn verschillende manieren:

  • Je kan deze documenten in My Account op onze website opvragen.
  • Je kan bellen naar 052 890 890, geef je klantennummer in, kies vervolgens nummer 3 en daarna optie 2. Geef de maand en jaar in van de documenten die je wenst te raadplegen. Wij sturen ze jou per mail op.

Er zijn twee manieren om dat te controleren:
Je kan dit checken via My Account op onze website of door 052 890 890 te bellen. Kies voor menu 3 en optie 1 en krijg je bedrag meteen te horen.

Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:

  • Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com
  • Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.

Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:

  • Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com.
  • Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.

Waarom betaal ik statiegeld op de flessen?

Ons statiegeldsysteem (of waarborgsysteem) werkt net zoals in de winkels. We rekenen een waarborg aan voor elke fles die we leveren en wanneer we ze terug oppikken, wordt dit verrekend op je volgende factuur. Dankzij dit systeem, krijgen we meer flessen terug en kunnen we meer flessen recycleren. En dat is goed voor het milieu!

Onze waterkoelers zijn waardevolle toestellen. En om te kunnen garanderen dat wij ze in goede staat terugkrijgen, is een waarborg vereist. Wanneer je op het einde van je contract je waterkoeler in goede staat teruggeeft, krijg je je waarborg terug. Dit gebeurt via je laatste factuur.

Ja, ze moeten op de elektriciteit aangesloten zijn om koud water te garanderen.

SipWell-water is mineraalwater van bronkwaliteit.

SipWell beschikt over het NSF certificaat.

NSF of The Public Health and Safety Organization is een toonaangevende wereldwijde leverancier van op gezondheid en veiligheid gebaseerde oplossingen en risicobeheer.

Het NSF logo staat op alle producten die getest worden door NSF én IBWA en voldoen aan alle standaard eisen omtrent volksgezondheid. Dit logo wordt gewaardeerd door consumenten, bedrijven en retailers over de hele wereld.

Als we zeggen dat SipWell een bedrijf van eigen bodem is, mag je dat gerust letterlijk nemen. Ons water halen we zelf uit de grond onder onze bedrijfssite. Het is water van bronkwaliteit en geschikt voor alle leeftijden.

Een waterkoeler is eigenlijk voor iedereen zinvol, ongeacht het waterverbruik. Drink je nu al veel en ben je het beu om met flessen te sleuren? Of drink je te weinig en wil je net gemotiveerd worden om meer te drinken? Misschien heb je kleine kinderen in huis en wil je hen voldoende laten drinken elke dag? Proeft het kraantjeswater niet zo lekker? Kortom, er zijn talloze redenen om een SipWell-waterkoeler in jouw interieur te plaatsen.

Droogrest is dat wat er overblijft wanneer je een liter water bij 180 °C zou laten verdampen. De maximale hoeveelheid om toch nog over kwaliteitsvol water te spreken, is 300 mg/l. De droogrest van het SipWell-water is 130 mg/liter.

Nee, een waterkoeler mag niet naast een warmtebron en niet in direct zonlicht staan. Er moet ook een stopcontact aanwezig zijn om de koeler op aan te sluiten. Tot populaire locaties horen: de keuken, de woonkamer of in een hoek op kantoor.

Jazeker! SipWell heeft prachtige design waterkoelers in mooie trendy kleuren die passen in elk interieur: living of keuken. Klik hier om ons aanbod voor particulieren te bekijken.

Wat gebeurt er als mijn domiciliëring geweigerd wordt?

Niets. We zullen de factuur vervolgens voor de tweede keer aan uw bank aanbieden. Als u de domiciliëring zelf hebt gestopt, bent u uiteraard verplicht de factuur te betalen via een bankoverschrijving.

Op de dag van facturatie.

Je ontvangt je factuur op het einde van de maand. Een standaard betaling gebeurt binnen de 15 dagen, vanaf de datum van de factuur.

Je factuur mag nooit een verrassing zijn, daarover communiceren we bij SipWell zeer openlijk. Geen kleine lettertjes dus. De kosten die je mag verwachten op je factuur:

  • huurgeld van de waterkoeler
  • waarborg van de waterkoeler (enkel op de allereerste factuur)
  • afname van de waterflessen
  • statiegeld van de waterflessen (dit krijg je terug wanneer we je flessen terug oppikken)
  • belasting voor zowel waterflessen als waterkoelers

Voor exacte bedragen, raadpleeg je best onze algemene voorwaarden particulieren of algemene voorwaarden professionelen.

Ons statiegeldsysteem (of waarborgsysteem) werkt net zoals in de winkels. We rekenen een waarborg aan voor elke fles die we leveren en wanneer we ze terug oppikken, wordt dit verrekend op je volgende factuur. Dankzij dit systeem, krijgen we meer flessen terug en kunnen we meer flessen recycleren. En dat is goed voor het milieu!

Onze waterkoelers zijn waardevolle toestellen. En om te kunnen garanderen dat wij ze in goede staat terugkrijgen, is een waarborg vereist. Wanneer je op het einde van je contract je waterkoeler in goede staat teruggeeft, krijg je je waarborg terug. Dit gebeurt via je laatste factuur.

Hiervoor zijn verschillende manieren:

  • Je kan deze documenten in My Account op onze website opvragen.
  • Je kan bellen naar 052 890 890, geef je klantennummer in, kies vervolgens nummer 3 en daarna optie 2. Geef de maand en jaar in van de documenten die je wenst te raadplegen. Wij sturen ze jou per mail op.

Er zijn twee manieren om dat te controleren:

Je kan dit checken via My Account op onze website of door 052 890 890 te bellen. Kies voor menu 3 en optie 1 en krijg je bedrag meteen te horen.

Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:

  • Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com
  • Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.

Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:

  • Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com.
  • Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.

Vanaf welk watergebruik is een waterkoeler zinvol?

Een waterkoeler is eigenlijk voor iedereen zinvol, ongeacht het waterverbruik. Drink je nu al veel en ben je het beu om met flessen te sleuren? Of drink je te weinig en wil je net gemotiveerd worden om meer te drinken? Misschien heb je kleine kinderen in huis en wil je hen voldoende laten drinken elke dag? Proeft het kraantjeswater niet zo lekker? Kortom, er zijn talloze redenen om een SipWell-waterkoeler in jouw interieur te plaatsen.

Jazeker! Door het lage droogrestgehalte is dit water geschikt voor mensen met nierproblemen of mensen die aanleg hebben voor nierstenen. Droogrest is dat wat er overblijft wanneer je een liter water bij 180 graden zou laten verdampen. De maximale hoeveelheid om toch nog over kwaliteitsvol water te spreken, is 300mg/l. De droogrest van het SipWell water is 130 mg/liter.

De pH is een maat voor de zuurgraad van het water. De pH-waarde van SipWell is 7.4 en dat is goed wetende dat de schaal van 0-14 gaat, met 7 als meest neutrale waarde. De waarde van citroensap bedraagt bijvoorbeeld 2.4.

Droogrest is dat wat er overblijft wanneer je een liter water bij 180 °C zou laten verdampen. De maximale hoeveelheid om toch nog over kwaliteitsvol water te spreken, is 300 mg/l. De droogrest van het SipWell-water is 130 mg/liter.

Vanaf welk watergebruik is een waterkoeler zinvol?

Een waterkoeler is eigenlijk voor iedereen zinvol, ongeacht het waterverbruik. Drink je nu al veel en ben je het beu om met flessen te sleuren? Of drink je te weinig en wil je net gemotiveerd worden om meer te drinken? Misschien heb je kleine kinderen in huis en wil je hen voldoende laten drinken elke dag? Proeft het kraantjeswater niet zo lekker? Kortom, er zijn talloze redenen om een SipWell-waterkoeler in jouw interieur te plaatsen.

De pH is een maat voor de zuurgraad van het water. De pH-waarde van SipWell is 7.4 en dat is goed wetende dat de schaal van 0-14 gaat, met 7 als meest neutrale waarde. De waarde van citroensap bedraagt bijvoorbeeld 2.4.

Nee, een waterkoeler mag niet naast een warmtebron en niet in direct zonlicht staan. Er moet ook een stopcontact aanwezig zijn om de koeler op aan te sluiten. Tot populaire locaties horen: de keuken, de woonkamer of in een hoek op kantoor.

Ons ruime assortiment bestaat uit zeer trendy en moderne waterkoelers in diverse kleuren en stijlen. Voor ieder wat wils! Je kan alle waterkoelers terug vinden via onze pagina waterkoelers.