FAQ
Wat gebeurt er als mijn domiciliëring geweigerd wordt?
Niets. We zullen de factuur vervolgens voor de tweede keer aan uw bank aanbieden. Als u de domiciliëring zelf hebt gestopt, bent u uiteraard verplicht de factuur te betalen via een bankoverschrijving.
Wanneer wordt de domiciliëring uitgevoerd?
Op de dag van facturatie.
Wanneer ontvang ik mijn factuur? En wanneer moet ik die betalen?
Je ontvangt je factuur op het einde van de maand. Een standaard betaling gebeurt binnen de 15 dagen, vanaf de datum van de factuur.
Zijn er nog bijkomende kosten op mijn factuur?
Je factuur mag nooit een verrassing zijn, daarover communiceren we bij SipWell zeer openlijk. Geen kleine lettertjes dus. De kosten die je mag verwachten op je factuur:
- huurgeld van de waterkoeler
- waarborg van de waterkoeler (enkel op de allereerste factuur)
- afname van de waterflessen
- statiegeld van de waterflessen (dit krijg je terug wanneer we je flessen terug oppikken)
- belasting voor zowel waterflessen als waterkoelers
Voor exacte bedragen, raadpleeg je best onze algemene voorwaarden particulieren of algemene voorwaarden professionelen.
Waarom betaal ik statiegeld op de flessen?
Ons statiegeldsysteem (of waarborgsysteem) werkt net zoals in de winkels. We rekenen een waarborg aan voor elke fles die we leveren en wanneer we ze terug oppikken, wordt dit verrekend op je volgende factuur. Dankzij dit systeem, krijgen we meer flessen terug en kunnen we meer flessen recycleren. En dat is goed voor het milieu!
Waarom moet ik een waarborg voor mijn waterkoeler betalen?
Onze waterkoelers zijn waardevolle toestellen. En om te kunnen garanderen dat wij ze in goede staat terugkrijgen, is een waarborg vereist. Wanneer je op het einde van je contract je waterkoeler in goede staat teruggeeft, krijg je je waarborg terug. Dit gebeurt via je laatste factuur.
Hoe vraag ik een kopie van mijn factuur en/of credit nota’s aan?
Hiervoor zijn verschillende manieren:
- Je kan deze documenten in My Account op onze website opvragen.
- Je kan bellen naar 052 890 890, geef je klantennummer in, kies vervolgens nummer 3 en daarna optie 2. Geef de maand en jaar in van de documenten die je wenst te raadplegen. Wij sturen ze jou per mail op.
Hoe kan ik mijn openstaand saldo checken?
Er zijn twee manieren om dat te controleren:
Je kan dit checken via My Account op onze website of door 052 890 890 te bellen. Kies voor menu 3 en optie 1 en krijg je bedrag meteen te horen.
Kan ik als bestaande klant van waterkoeler veranderen?
Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:
- Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com
- Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.
Kan ik een bestaand contract aanpassen?
Natuurlijk! Dat kan op twee manieren:
- Stuur ons een e-mail op customercare@sipwell.com.
- Of bel ons op 052 890 890, selecteer menu 2 en optie 3 en u bent direct verbonden met een lid van onze afdeling klantenservice.